Back at home in Cape Town!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kristian Kristian - WaarBenJij.nu Back at home in Cape Town!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kristian Kristian - WaarBenJij.nu

Back at home in Cape Town!!

Door: Kristian

Blijf op de hoogte en volg Kristian

20 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daaaafloristian weer voor deze week!

Deze week hebben we keihard gewerkt en, zoals Peter R. de Vries zou zeggen, “er is meeeerrrr”..

Aankomen in Cape Town voelde als thuis komen. We rijden binnen in Wynberg en zien onze vertrouwde Pick ’n Pay supermarkt en de Mainstreet vol met overvolle taxi minibusjes en fluitende taxi proppers. Cape Town, we’re back!
Die middag beginnen we met het uitwerken van ons laatste interview met Tom Hewitt om vervolgens de hele week lang keihard te werken. Aan het eind van de week staat de ultimatum:
alle observaties en interviews uitgewerkt!

Toen brak de vrijdag aan.. ’s ochtends vroeg zijn we op weg gegaan naar ons nieuwe onderkomen voor het weekend. We hebben namelijk de deal gesloten dat we een heel weekend een groot huis voor ons alleen hebben, om als kleine tegenprestatie op de kat van de eigenaren te passen. “Aaaah Makkie!”, dachten we. Nou, beste lezers, daar kom je achter..
Na een kwartiertje rijden, stappen we het huis van Maikel en Nelleke binnen. De woning in Newlands heeft een wat oude stijl interieur wat tegelijkertijd heel modern oogt. Het huis is de afgelopen jaren gerenoveerd en dit heeft als resultaat een adembenemend mooie leefomgeving. De bovenverdieping is een hele grote romantische ruimte, met een tweepersoons bed, een kinderbedje en een luxe bad- en opfrisruimte. Wat een plaatje!
Het volgende moment worden we voorgesteld aan ons nieuwe huisdier. Zijn naam is ‘Sage’ en ‘hij kan wel eens stout zijn’ wordt ons verteld. Dit kleine lieve beestje moet 2x per dag gevoed worden. “Aaaah Makkie!” denken we weer en naïef als dat we zijn nemen we afscheid van Maikel en Nelleke. We luiden het hele huis in met luidkeels gezang (prima akkoestiek!) en beginnen aan een lange werkdag tot vrijdagavond 23.30 uur laat.

Maar, “er is meeeerrrr”..
David blijkt allergisch te zijn voor katten, dus slaapt boven. Kristian blijkt een groot trauma te hebben door een paar moeilijke gebeurtenissen met zijn kat in Brabant. Hier praat hij liever niet over..
We besluiten de kat op te sluiten in de keuken, die overloopt in de ruime ontvangsthal, om zelf op de slaapbank in de kamer en op een luchtbed in de kinderkamer te slapen. Genoeg plek voor dat beest zou je denken, maar daar denkt dat kleine monster op het moment dat je bijna in slaap valt anders over. Zowel bij de deur boven (waar David ‘probeert te slapen’) als bij de deur beneden (waar Kristian ‘slaapt’) zijn er meer houten krullen afgekrapt dan een hele houtverwerkingsbedrijf in een week kan bijbenen. Na het krabben begon het zwarte beest op muzikaal gebied ons uit te dagen. Zo’n kat moet je hebben als je op vakantie gaat en bij een lange rit wakker wilt blijven, niet in een huis waar je na een lange dag je welverdiende slaap wilt opeisen (Dit is een voorbeeld hè, niemand wil zijn kat natuurlijk mee op vakantie). Uiteindelijk vielen we toch uitgeput in een diepe slaap…

Zaterdag begonnen we met het opzetje voor onze uiteindelijke scriptie! Een heerlijk gevoel om na een week hard bikkelen onze meer dan 100 kantjes bijlagen eindelijk af te hebben en te kunnen beginnen met het uiteindelijke verslag!

Zaterdag 17.00 uur – De straten in Newlands worden donker van de mensen. Van overal vandaan lopen mensen in de kleuren rood en blauw richting het Newlands stadion. Ons welverdiende avondje Rugby kijken gaat beginnen!! We kiezen partij voor de Stormers en uiteindelijk winnen onze helden met een overwinning van 18-03 punten van de Lions! 

Na de lessen van de eerste nacht. Besloten we Kristian’s slaapbank in het voorvertrek te zetten, zodat de kat in de kamer alle ruimte had en zelfs via het raam naar buiten toe kon. Zo gezegd, zo gedaan. Het was een heerlijke nacht! Althans.. voor Kristian. Want de volgende ochtend bleek dat naast David en Kristian, Floris nu ook een trauma heeft opgelopen. Het was heet die bewuste nacht en Floris deed zijn raam open en sliep in. Onze inmiddels minder grote vriend Sage bleek even koppig als dat hij de eerste nacht miauwde en besloot Floris gezelschap te houden. Door het raam kwam hij naar binnen, Floris werd wakker zette het beest vriendelijk doch geërgerd buiten de deur, waarop de kat het spelletje nog even door speelde en even later weer door het raam naar binnen kwam.. Arme Floris!

De volgende morgen stonden we weer enigszins gebroken op om naar de kerk te gaan. Een mooie dienst over het Paasevangelie gehad en al onze vrienden van Cape Town weer gezien. Dat was gaaf! Die middag gingen we met wat mensen die we ontmoet hadden voor een paaslunch naar het strand. Met een gitaartje, een bal die na een half uur steen-papier-schaar door iemand werd gehaald en heerlijk hapjes hebben we ons prima vermaakt!

Toen we terugkwamen in het huis in Newlands, kwamen Maikel en Nelleke net aangereden. Ze hebben een heerlijk rustig weekend gehad en wij mompelde iets in dezelfde trant met weinig enthousiasme terug.
Maikel vertelde dat hij een leuk verhaal had. Op de camping waar ze hun huisje hadden, zijn ze hun buren tegengekomen. Die hadden ze niet verwacht. De buren hadden hen al helemaal niet verwacht en de buurman vroeg vol ongeloof “Maar we hebben jullie vanmorgen nog horen zingen!?”.
Oeps..

• 20 April 2014 - 21:23

Nadia:

Was weer leuk om te lezen, heel veel succes met de laatste lootjes! En Kris, tot snel?
    Groetjess

• 20 April 2014 - 22:00

Lizette:

Hello lieve vrienden!

Hahahahahahhahaha!!! Wat een geniaal verslag weer!:)
    Bedankt voor het lachen weer!
    Maar keihard gewerkt jongens! Wauw!
    Het gaat helemaal goed komen met jullie.
    Succes met de laaste loodjes.

See you,
    Lizette
    Ps: ik heb jullie gemist afgelopen week... ik ben er gewoon een beetje gewend aan geraakt ;)

• 21 April 2014 - 07:38

Annelien:

Ge wel dig!! Wat heb ik ontzettend hard gelachen!!:) geniet er nog even van en succes met het schrijven van jullie scriptie!!

• 29 April 2014 - 09:38

Irene:

Weer een leuk verslag om te lezen! Veel succes met het afronden!! En ook nog genieten!!